Voorjaarsconcert

Leietheater (theaterzaal)

Categorie
Concert

Helaas is ons eindejaarsconcert van 2021 niet kunnen doorgaan omwille van de gekende redenen. Het volledige programma is verschoven naar 1 april 2022. We zijn blij te mogen aankondigen dat we terug een concert mogen geven in het Leietheater. We hebben o.m. volgende gast meegenomen: gerenommeerd klarinet-solist David Van Maele (°1975), solist van de Koninklijke Muziekkapel van de Gidsen en veelgevraagd klarinettist bij diverse symfonische orkesten en ensembles zoals Antwerp Symphony Orchestra, Brussels Philharmonic, de Vlaamse Opera, Il Novecento en het Nationaal Orkest Van België. Samen met ons brengt hij het spectaculaire Concerto I van Oscar Navarro en Diamants van Josep Miquel Martínez. Dit laatste werk wordt voor de eerste keer buiten Spanje uitgevoerd.

Ook de première van het werk Canteclaer van Peter Leroy staat op het programma. Deze compositie werd speciaal voor ons gemaakt in opdracht van het Canteclaercomité, het Europees Schutterstreffen Deinze, Stad Deinze in het land van Nevele en Harmonieorkest Deinze.

Voorjaarsconcert