Jeugd

Wil je graag eens je grenzen verleggen? Wil je leren samenspelen met verschillende instrumentengroepen? Wil je leuke en herkenbare muziek spelen? En vooral, wil je je amuseren?

Dan is dit jeugdharmonieorkest echt iets voor jou!

We werken in groep aan de samenklank van de verschillende instrumenten en helpen je te verbeteren met jouw eigen instrument, maar bovenal maken we samen veel plezier!

Het jeugdharmonieorkest wordt specifiek opgericht voor muzikanten van L4-H1 (6e studiejaar tot 4e middelbaar) maar iedereen die zich jong voelt is welkom. Als je iets minder jong bent maar een nieuw instrument (opnieuw) leert ben je ook altijd welkom bij ons.

De repetities voor het jeugdorkest gaan door in het lokaal van Harmonieorkest Deinze (Louis Dhontstraat 15, 9800 Deinze). Ze vinden elke vrijdagavond plaats van 18u45-19u45. Om de twee weken repeteert Harmonieorkest Deinze na ons van 20u00-22u00, je mag dan zeker even langer blijven om te luisteren of zelf mee te spelen.

Het lokaal is gemakkelijk bereikbaar via de nieuwe Brielpoortbrug. Je kan parkeren op de Brielpoortparking en dan te voet over de brug komen.

Het jeugdharmonieorkest is ook lid van VLAMO, de Vlaamse Amateurmuziek-organisatie vzw, de koepelorganisatie van amateurorkesten in Vlaanderen. Op deze manier kunnen we rekenen op artistieke ondersteuning, interessante activiteiten en verzekeringen voor de leden.

Dirigent

Sam Stroobandt werd op 24 september 2000 in Deinze geboren.

Sam begon reeds op zevenjarige leeftijd met muziek- en piano-initiatie en als slagwerker in het Harmonieorkest Deinze. Terwijl hij aan de muziekschool van Deinze (KADE) piano en notenleer volgde nam hij een jaartje trompet les bij de toenmalige dirigent Julien Stofferis. Nadien combineerde hij zijn piano met trombone, waar hij les kreeg van Bruno Debusschere en Bart Indevuyst (samenspel).

In 2018 voltooide hij zijn middelbare studies Wetenschappen-Wiskunde aan het Erasmusatheneum in Deinze. Hierna begon hij aan de opleiding tot leerkracht secundair onderwijs: Wiskunde-Fysica aan de Arteveldehogeschool in Gent en nam een korte pauze aan de muziekacademie. In september 2019 herstartte hij met Bastrombone, eveneens bij Bruno De Busschere en speelde hij ook mee met het symfonisch orkest AcOrDe onder leiding van Harry Blommaert en Marc Masson en kreeg hij begeleiding van Steven Bossuyt. In 2020 nam hij daar een opleiding compositie van Nicolas De Cock bij. In september 2021 start hij met de opleiding directie instrumentale muziek in Gent.

Tot op heden is Sam ook nog altijd actief in verschillende andere Deinse verenigingen.

Als je geïnteresseerd bent of graag meer wil weten, neem dan contact met ons op via e-mail: jeugd@harmonieorkestdeinze.be.

Sam kan ook persoonlijk gecontacteerd worden via sam@harmonieorkestdeinze.be of telefonisch op +32 470 07 32 40.