Europees Schutterstreffen (EST)

vrijdag 19 augustus 2022

Markt, Deinze

Concert

EST is meer dan een schietwedstrijd. Het is een driejaarlijks feest waarbij schutterijen, schutbroederschappen en schuttersgilden uit verschillende landen elkaar ontmoeten. Bij het EST gaat het, naast de strijd om de Europese konings- en prinsentitel, ook om de persoonlijke ontmoeting van alle Europese schutters. Wedstrijden in het schieten, het trommelen, het vendelen en het feestvieren versterken de onderlinge Europese banden en vriendschappen. Ook het samenkomen van de jeugdleden wordt in de E.G.S. bevorderd.

Harmonieorkest Deinze zal tijdens het weekend van 19-21 augustus de Eucharistieviering vrijdag 19 augustus om 16u00 in de Onze-Lieve-Vrouwe Kerk muzikaal begeleiden. Zaterdag 20 augustus om 18u00 vindt in dezelfde kerk de Kroningsmis plaats waar we ook aanwezig zullen zijn. Op zondag om 12u00 start dan de grote optocht waarbij we samen met de Koninklijke Harmonie “Eendracht & Verbroedering” door het centrum van Deinze zullen marcheren.

Het volledige programma en meer informatie is terug te vinden op EST 2022.

Europees Schutterstreffen (EST)