Eindejaarsconcert

zaterdag 18 december 2021

(Geannuleerd) Concert

Met spijt in ons muzikale hart moeten we melden dat ons Galaconcert van 18 december zal worden uitgesteld.
Het is immers niet mogelijk om zonder verdere gezamenlijke repetities en met de nodige veiligheidsmaatregelen het concert hoogstaand te kunnen laten doorgaan.
We keken er zo naar uit om te schitteren op het podium en jullie op het einde van 2021 te kunnen verwennen met een heel mooi en gevarieerd programma, waarbij onder andere de première van het werk Canteclaer en een gastoptreden van gerenommeerd klarinet-solist David Van Maele samen met de Spaanse componist Josep Miquel Martínez die reeds zijn vliegtuigtickets besteld had.
De coronacijfers beslissen er helaas anders over.

Maar uitstel is geen afstel. We hopen snel opnieuw te kunnen repeteren en het muzikale virus nog sterker over te zetten.
Uw toegangskaart(en) blijft geldig en we proberen zo vlug mogelijk een nieuwe datum te prikken.
Onder voorbehoud kunnen we al de datum van 1 april lossen (geen grap 😉), maar hou zeker verdere communicatie hierover in de gaten.
U hoeft dus voorlopig niets te doen.
Meer dan ooit kijken we samen met u uit naar de kippenvelmomenten die culturele evenementen kunnen brengen.
We willen u alvast danken voor uw geduld en begrip en wensen u mooie feestdagen toe.

Met muzikale groeten
Muzikanten en bestuur Harmoniekorkest Deinze

We zijn blij te mogen aankondigen dat we terug een concert mogen geven in het Leietheater. We hebben o.m. volgende gasten meegenomen: gerenommeerd klarinet-solist David Van Maele (°1975), solist van de Koninklijke Muziekkapel van de Gidsen en veelgevraagd klarinettist bij diverse symfonische orkesten en ensembles zoals Antwerp Symphony Orchestra, Brussels Philharmonic, de Vlaamse Opera, Il Novecento en het Nationaal Orkest Van België. Samen met ons brengt hij het spectaculaire Concerto I van Oscar Navarro en Diamants van Josep Miquel Martínez. Dit laatste werk wordt voor de eerste keer buiten Spanje uitgevoerd.

Ook de première van het werk Canteclaer van Peter Leroy staat op het programma. Deze compositie werd speciaal voor ons gemaakt in opdracht van het Canteclaercomité, het Europees Schutterstreffen Deinze, Stad Deinze in het land van Nevele en Harmonieorkest Deinze.

Eindejaarsconcert

Een reactie achterlaten